Onze bites
meer fruit kinderen
 

10 tips om je kinderen meer fruit en groenten te laten eten

Eten jouw kinderen soms ook te weinig fruit? Vragen ze altijd maar naar ongezondere tussendoortjes en kun je hen niet blij maken met een stuk fruit? En eten ze graag groentjes? Of kan het ook wel wat beter op dat vlak? We geven je graag wat tips… wie weet helpt er eentje om ervoor te zorgen dat jouw kind(eren) ook wat meer fruit eet ๐Ÿ˜‰

Hoe kun je ervoor zorgen dat je kinderen meer fruit en groenten eten?

  • Laat de kinderen zelf iets uit de Bite kiezen. Als ze zelf mogen kiezen, prikkel je hun enthousiasme gemakkelijker.
  • Heb je overschotjes fruit? Maak samen een frisse fruitsla of een smoothie.
  • Maak een kindercocktail en versier de beker met een stukje fruit (appel, appelsien, aardbei …). Ziet er feestelijk uit, en dat maakt het nog zo leuk!
  • Maak samen fruitbrochettes. Afhankelijk van de leeftijd kunnen ze meloenbolletjes scheppen of zelf stukjes fruit snijden.
  • Maak groentenpuree. Je kunt bijna elke groente toevoegen aan de aardappelen. Gebruik 3/4 groenten en 1/4 aardappelen. Zo leert je kind de smaken kennen en is de overstap naar het eten van pure groenten kleiner.
  • Laat de kindjes je helpen als je de groenten klaarmaakt. Ze kunnen wortels wassen, boontjes pluizen, komkommer schillen …
  • Versier de groenten op het bord op een speelse manier, of laat het hen zelf doen. Je kunt gezichtjes maken, maar ook erg creatief worden: een auto, hondje, een huis …
  • Begin al met fruit tijdens het ontbijt.
  • Laat de kinderen ook met groenten snacken, niet alleen met fruit. Mini-komkommer, snoeptomaatjes, worteltjes en nog heel wat andere groenten zijn perfect geschikt voor tussendoor.
  • Toon zelf het goede voorbeeld ๐Ÿ˜‰

Heb jij nog tips?

Deel ze gerust met ons en tegelijkertijd met andere mama’s en papa’s die misschien wel iets aan jouw tip kunnen hebben. Post het op onze Facebookpagina of deel een foto op Instagram met @healthybitebe / #healthybitebe ๐Ÿ™‚